Danmarks Underholdningsorkester får ny bestyrelsesformand

22 | Aug | 2018

Efter 3 års stærkt og tæt samarbejde med orkestret har Hans Gammeltoft-Hansen pr. 20. august overdraget formandsposten i bestyrelsen til Lars Barfoed. Hans Gammeltoft-Hansen fortsætter som næstformand i bestyrelsen. Den nye formand har fulgt orkestret i flere år, har været medlem af bestyrelsen siden årsskiftet, og han går til opgaven med stort engagement. Lars Barfoed udtaler:

”Efter fleres års kontakt med Danmarks Underholdningsorkester og arbejde som medlem af bestyrelsen, er jeg glad for at være blevet valgt som formand. Jeg ser frem til at videreføre arbejdet med at udvikle og styrke grundlaget for orkesteret i et tæt samarbejde med Hans Gammeltoft-Hansen og den øvrige bestyrelse – og ikke mindst sammen med orkestrets engagerede ledelse og musikere.”

Underholdningsorkestret har i de sidste tre år arbejdet målrettet på at styrke positionen som selvstændig aktør i dansk kultur- og musikliv, og Lars Barfoed overtager formandsposten for et orkester i rivende udvikling – både kunstnerisk, organisatorisk og forretningsmæssigt. Vi spurgte ham, hvordan han ser på orkestrets fremtid?

”Danmarks Underholdningsorkester spiller en meget væsentlig rolle i dansk musikliv, og har gjort det i mange år. Ingen andre aktører forstår på samme måde at bygge bro mellem den klassiske og den populære musik. Målet i de kommende år er at udvikle orkestrets aktiviteter til et endnu højere niveau, hvor virksomheden har en omsætning og en indtjening, der konsoliderer og skaber plads til nye investeringer.”

Vi vil gerne takke Hans Gammeltoft-Hansen for hans utrættelige og dybt engagerede arbejde som formand – et arbejde, der i høj grad har været med til at muliggøre orkestrets positive udvikling i disse år.

Kære Lars – velkommen som formand. Vi glæder os meget til samarbejdet.